Osnovna šola
Ocenjevalna komisija: Miha Hočevar, Andrej Rozman Roza, Mojca Kavčič, Katarina Leban Škoda, (predsednica)6.–7. razred razred OŠ1. mesto v kategoriji: Osnovna šola Hruševec Šentjur: Človek (po literarni predlogi B. A. Novak: Človek)Tekmovalci: Vid Horvat, Gašper Horvat, Klea Testaniere, Pia Černec in Eva KukovičMentorica in somentorica: Katja Gajšek in Tanja MihevcMladi ustvarjalci filma Človek so istoimensko pesem Borisa A. Novaka spretno prenesli na filmsko polje. Dobro ohranjen izvirnik Novakovega rapa ob mladih igralcih zaživi in se pred gledalci zariše kot kolaž človeških zmag in zmot. S ponavljanjem posameznih verzov izhodiščnega besedila ter z učinkovito izbranimi scenskimi rekviziti ustvarjalci filma – videospota pokažejo dvojnost človeške narave: na eni strani veličina, napredek, na drugi pa slepa, gluha in nema »člopica«. S sporočilom se poigrajo sproščeno in z dinamičnim menjavanjem kadrov zavzamejo pri gledalcu popolno pozornost. Mladi filmarji so za svoj projekt izbrali glasbeno podlago, ki je raparju omogočila jasno, razločno in dinamično podajanje vsebine.
8.–9. razred razred OŠ1. mesto v kategoriji:Osnovna šola Franja Malgaja Šentjur: Visoška kronika (po literarni predlogi I. Tavčar: Listi iz Visoške kronike)Tekmovalci: Lev Mišo Kolar, Zala Poje, Neža Poje, Anja Židan in Maša LeskovarMentorica in somentorica: Katja Gajšek in Simona ZorkoFilm Visoška kronika, posnet po motivih zgodovinskega romana Ivana Tavčarja, je izvirnik ohranil ne le snovno, ampak tudi slogovno. Mladi ustvarjalci uspejo prikazati resničnost stiske mladega dekleta – nekoč čarovnica, danes ničvrednica, drolja, čarovnica. Linč današnjega časa je mobilni, spletni linč. Z glasnim, dolgim, uho parajočim piskom, ki podpre in gledalcu približa občutke nemoči, obupa in brezizhodnosti, so mladi filmski ustvarjalci dogajanje nagnili v smer rešitve. Da ne smemo verjeti, predvsem pa, da ne smemo molčati in ostati neme priče spletnemu nadlegovanju, je pomembno sporočilo, ki ga film Visoška kronika odločno pošilja med mlade.
Srednja šola
Ocenjevalna komisija za srednjo šolo: Miha Hočevar, Andrej Rozman Roza, Sonja Žežlina, Senija Smajlagič (predsednica)Gimnazija 1. in 2. letnik1. mesto v kategoriji in zlato priznanje:Gimnazija Celje – Center: Obrazi teme (po literarni predlogi S. Kosovel: Svetilka ob cesti)Tekmovalci: Eva Šket, Laura Penšek Kozmelj in Nastja ZvonarMentorica in somentorica: Nataša Grobelnik in Maja RakKaj bi bil človek, če ti je težko biti človek? Postani obcestna svetilka, ki tiha razseva svoj sij na človeka. Tako Kosovel, ki ceni človečnost, sočloveku želi stati ob strani, z njim želi deliti dobro in slabo, zanj želi biti svetilka.
Lepo izbrana lokacija snemanja nakaže socialno naravnanost literarne podlage. Dijaki so Kosovelovo občutljivost za bolečino sočloveka dobro začutili, še jasneje pa so začutili pesnikovo željo po razdajanju. In nemoč. Ne moremo namreč pomagati vsem. Prikazani problemi so tipični, vsakdanji in sodobni. Problemi, ki obremenjujejo mladega človeka so zanj najpomembnejši in največji: ena enka, nesamozavest, negotovost, odhod očeta, videz …
Gimnazija 3. in 4. letnik1. mesto v kategoriji in zlato priznanje:Gimnazija Koper: Lisa iz megle (po literarni predlogi K. Kovič: Južni otok)Tekmovalci: Nina Kalin, Nina Borg, Larisa Rojnić in Maša ŠuligojMentor: Alen MesarićMladenka sanja o prihodnosti. Zanjo prihodnost prihaja s čopičem, slikarsko paleto in sliko. Družba ne razume njenih sanj. Dekle slika, ustvarja, vztraja, poskuša vedno znova … Odziv družbe ni ohrabrujoč. Izbere novo pot, na kateri se ne znajde. Vse na novi poti je preveč togo, tuje in brezbarvno. Šele ko zaživi svoje sanje, se njen svet obarva. Prav navdihujoča je njena zagnanost ob ustvarjanju svetle živobarvne podobe, ki se tudi pri Koviču postavlja kot opozicija temnemu morskemu dnu, grenkim oljkam in mahu. Sporočil, da upanje je, da je vredno vedno znova osmišljati osmišljeno življenje kljub stalnemu nihanju in občutku, da se je južni otok le preveč zabrisal v megli. A južni otok je. Je res?
Strokovna šola1. mesto v kategoriji in zlato priznanje:Dvojezična srednja šola Lendava: Telečja pečenka (po literarni predlogi J. Jurčiča: Telečja pečenka)Tekmovalci: Peter Škrilec, Teo Horvat in Tim Jože FeherMentor in somentor: Štefan Kardoš in Borut ŠantakJurčič predstavi gospoda Bitiča kot urejenega, strogega, precej odljudenega upokojenega častnika. Dijaki so v filmu ohranili vse bistveno pri upodabljanju gospoda Bitiča in njegove zgodbe. Bitič ostaja urejen, ima ustaljeno življenje z dnevno rutino, vsak dan večerja telečjo pečenko v gostilni pri Zeleniku … In je precej odljuden. Ne druži se z nikomer, ne govori z nikomer, ne potrebuje nikogar … Njegovo največje zadovoljstvo je telečja pečenka. Edino zadovoljstvo. Ko zaide v kuhinjo … Nič več ga ne more osrečiti. Ali pač?Dijaki so Bitiča predstavili kot burlesko. Zanimiva je izbira načina, zanimiv je tudi prehod iz burlesknega v neburleskno, v trenutku, ko Bitič iz razgovora spozna, da ga deklica, s katero se želi iz nuje poročiti, zaničuje in se mu družba posmehuje. To je spoznanje, ki pelje v smrt.
Priznanje za posebni dosežek:SŠOF: Srednja šola za oblikovanje in fotografijo: Kons 5 (po literarni predlogi Kons 5)Tekmovalci: Ana Dragić, Maja Krvina in Nika ErjavecMentorica in somentorica: Nika Oblak in Betka PohlinKosovelov Kons. 5 je večno aktualen, je nadčasen. To dokazuje tudi ta film. V njem učenci preko kolaža umetniško izdelanih fotografij, izredno dodelanih in dobro izbranih motivov (mediji, denar, sprava, strah, razčlovečenost …) razkrivajo svoj pogled na današnjo stvarnost. Take, kakršne si ne želimo, zato jo pogosto poskušamo olepšati in posladkati. Pa si zgolj mečemo pesek v oči. Govorica filma je brezkompromisna kot Kosovelova beseda, glasbena podlaga pa učinkovito pojača učinek fotografij, tako postane (sicer kratek film) sporočilno zelo močan.
Iskrene čestitke vsem v imenu organizatorjev tekmovanja!
mag. Renata More, vodja tekmovanja